Triki Warszawianki

Moje 10 przykazań dla kobiet w ciąży.

Ciąża to nie choroba, ale to stan umysłu i ciała, który wiele zmienia w życiu każdej kobiety. Każda z nas jest inna i to wspaniale, bo inaczej nudny byłby ten świat. Każda z nas inaczej znosi stan bycia w ciąży. Jedne kobietki czują się wspaniale, wręcz lepiej niż normalnie. Pozostałe cierpią całą ciążę na nudności, zgagę, wymioty. itp.

Najważniejsze jest jednak to, aby nie zabrakło zdrowia dla mamusi i dzidziusia, a cała reszta wszechświata ułoży się po naszej myśli. Osobiście bardzo dobrze wspominam swoją ciążę, czułam się dobrze. Zaakceptowałam nieustająco powiększające się ciało, ciągłą chęć na pomarańcze i szalejące hormony.

Poniżej znajdziecie „10 przykazań”, które pozwolą Wam spojrzeć na temat ciąży z dystansem, a zarazem z większą uważnością. Zaznaczam, że dotyczą pierwszego dziecka, przy każdym kolejnym jest podobno inaczej 🙂

  1. Zdrowe żywienie i odpoczynek
  2. Unikanie stresu i aktywność
  3. Regularne badania
  4. Suplementacja – kwas foliowy
  5. Sok z buraka – bogactwo żelaza i zapobieganie anemii
  6. Wygodna pozycja do spania – poducha ciężarnej
  7. Sesja fotograficzna
  8. Nawilżanie skóry rosnącego brzuszka
  9. Przygotowanie wyprawki i niemowlęcego gniazdka
  10. Wykorzystanie czasu dla siebie

1)Zdrowe żywienie – apetyt, brak apetytu i jeszcze większy apetyt…i tak non stop. Brzmi jak połączenie bulimiczki z anorektyczką…a to tylko ciąża. Na szczęście, kiedy mijają nudności pod koniec 1 trymestru rozpoczyna się większy apetyt. Uważam, że kobieta w ciąży nie może się ograniczać, ale powinna zwracać uwagę na to co je. Przecież jesteśmy tym co jemy, a w ciąży ponosimy odpowiedzialność za dwie osoby. Słone tak, kwaśne tak, słodkie tak, jestem na tak, tylko zachowajmy umiar. Jest też kilka grup produktów, których w ciąży powinnyśmy unikać jak surowe ryby np. sushi, surowe mięso np. tatar, sery pleśniowe, grzyby, powinnyśmy też ograniczyć lub wykluczyć kofeinę. 

Odpoczynek – Poleżeć, pospać i jeszcze raz poleżeć 🙂 Brzmi jak dobre wakacje 🙂 Niemniej prawda jest troszeczkę inna, ponieważ w ciąży notorycznie chce się spać. Pracując jeszcze zawodowo, kobiecie w ciąży naprawdę należy się odpoczynek i nie możemy mieć do siebie pretensji zasypiając podczas oglądania wiadomości.

2)Unikanie stresu – oczywiście łatwo powiedzieć, trudniej zrealizować. Jeżeli jednak mamy możliwość unikajmy sytuacji i osób, które mają na nas negatywny wpływ. Pamiętajmy, że nie ma sytuacji bez wyjścia. Obecnie bardzo żałuję, że ulegałam będąc w ciąży złym emocjom. Przejmowałam się czy ważę za mało czy za dużo, czy brzuch jest wypchnięty czy rozlany, czy kłuje mnie z lewej czy z prawej strony, czy donoszę, czy zachoruję czy nie, czy dzidziuś się rusza, czy kopie 2 czy 3 razy na dobranoc itp…To naturalne, że mamy więcej czasu i więcej myślimy na różne tematy. W ciąży dręczy nas więcej pytań często pozostających bez odpowiedzi. Naprawdę szkoda tracić czas i przepalać energię na stres i przejmowanie się.

Aktywnośćtylko spokojnie nie za dużo i bez ciężarów! Jeżeli nie mamy lekarskich przeciwwskazań do aktywności w ciąży to naprawdę ruszajmy się. Płyną z tego same plusy, dla nas, dla dziecka, nie wspominając o aprobacie naszego partnera. Jeżeli kobiety źle się czują przez całą ciążę lub nie mogą ćwiczyć to pozostają spacery. Dla dotlenienia siebie i dzidziusia, dla zdrowszej cery, dla lepszego samopoczucia, dla własnej radości. Oczywiście wszystko z umiarem, bo ja z wielką radością pospacerowałam w 6 miesiącu ciąży po plaży z Gdańska do Sopotu i myślałam, że urodzę :@ Aktualnie na fitnessie na który chodzę z synkiem odbywają się zajęcia dla kobiet w ciąży. Jeżeli kobitki jesteście z Warszawy to serdecznie polecam Fitness Park na Mokotowie.

3) Regularne badania – tutaj Drogie Panie apeluję o poważne potraktowanie tematu. Jeżeli mamy zaoszczędzone pieniądze przeznaczamy je na dobry pakiet medyczny bądź badania wykonywane w sprawdzonych laboratoriach. Oczywiście lekarze są różni, ale naprawdę warto mieć jednego zaufanego lekarza prowadzącego naszą ciążę. Nawet nie sądziłam, jakie to daje poczucie bezpieczeństwa kobiecie. Nie czytajmy informacji na forach internetowych, które często pisane są z niewiedzy. Poradźmy się naszego lekarza i śpijmy spokojnie. W ciąży podstawą są comiesięczne badania krwi i moczu i okresowe USG. Pomocne mogą się okazać aplikacje na telefon dla przyszłych mam, które przypominają o zbliżających się badaniach lub konieczności wykonania kolejnych.

4)Suplementacjakwas foliowy jest w ciąży niezbędną suplementacją. Powinno się przyjmować kwas foliowy już parę miesięcy przed ciążą. Oczywiście sytuacje są różne, więc jak tylko mamy potwierdzenie bycia w ciąży nie zapominajmy o kwasie foliowym. Na rynku jest dużo witamin dla mam, osobiście przyjmowałam MAMA Doppelherz activ oraz żelazo. Oczywiście po konsultacji z lekarzem, który patrząc na nasze wyniki badań wie jakie mamy niedobory witaminowe. Na tym punkcie byłam wyczulona i w ciąży nie brałam nic na własną rękę. 

5)Sok z buraka –  brzmi mało poważnie i nie jest eksplozją smaku, ale piłam go codziennie, ponieważ od 7 miesiąca miałam dużą niedokrwistość. Oprócz przyjmowania tabletek z żelazem, ratowałam się właśnie naturalnym sokiem z buraka. Dużo wygodniejsza wersja niż obieranie, brudzenie całej kuchni i wyciskanie soku w warunkach domowych. Wiele kobiet w ciąży jest narażonych na anemię, warto więc zakupić sok zawczasu. Nie zaszkodzi.

6)Wygodna pozycja do spania Brzuszek, który zaczyna przypominać piłkę od koszykówki już zaczyna przeszkadzać w spaniu. W szczególności, kiedy lubimy spać na brzuchu.Nie czekałam długo i zamówiłam sobie w prezencie od rodziców najdłuższą poduchę do spania. Teraz wiem, że nie obyłoby się bez niej. W łóżku zajmowała dość sporo miejsca, ale była bardzo przydatna. Po urodzeniu synka również z niej korzystałam. Była idealna do karmienia, a później owijaliśmy nią malucha, podczas zabawy.

7)Sesja fotograficznapolecam, polecam. Sama sesję fotograficzną uważałam za fanaberię, ale szybko zmieniłam zdanie. Podczas przygotowań i samej sesji bawiliśmy się z mężem rewelacyjnie. Do tego jeszcze zdjęcia wyszły fantastycznie. To bardzo fajna pamiątka i jak się okazuje nie wyglądamy w ciąży tak najgorzej 🙂 Oczywiście mała podpowiedź, zróbmy sesję najlepiej w 6 -7 miesiącu, kiedy brzuch nie jest jeszcze gigantyczny, a my czujemy się jeszcze ładne i sprawne:)

8)Nawilżanie skóry brzuchanawilżać skórę można już od samego początku, ponieważ brzuszek rośnie w dość szybkim tempie. Zaczyna się powiększać i naturalnie odczuwamy swędzenie skóry. Używałam przez całą ciążę produktów firmy Palmer’s i byłam zadowolona. Kremy, balsamy to jednak indywidualna kwestia, czasami może wystąpić uczulenie i wtedy najlepiej zostać przy naturalnych olejkach. Mam też słabą wiadomość, nie ma cudów i żaden krem nie pomoże na rozstępy, jeżeli po ciąży nie będziemy regularnie ćwiczyć. Niestety…

9)Przygotowanie wyprawki i niemowlęcego gniazdka –  około 7- 8 miesiąca rozpoczyna się u kobiet naturalne “wicie gniazda“. Też tak miałam, nawet wcześniej 😉 Jestem z tych osób, które lubią planować, organizować i iść zgodnie z planem. Kiedy pojawia się dziecko nasze plany mogą się bardzo dynamicznie zmieniać. Dlatego warto przygotować się wcześniej. Trzeba uprać i uprasować ubranka dla malca, kupić niezbędne kosmetyki, kupić łóżeczko, przewijak, itp. Jest co robić. Pamiętam jak popadłam w paranoję prania ubranek, prasowania, bo wydawały mi się zbyt sztywne jak na delikatną skórę malca. Pralka chodziła non stop. Zawsze będą jakieś rzeczy, które Was zaskoczą. Wiadomo na początku malec śpi obok rodziców, ale warto mieć wcześniej choćby plan jego przyszłego pokoiku. Przygotować się również musimy do szpitala. Najlepiej spakować torbę miesiąc przed terminem, żeby niczego nie zapomnieć. Warto też pamiętać o zakupie fotelika do samochodu i wózka gondoli. Jak dziecko się urodzi, naprawdę nie ma na to czasu, ani chęci. Są też inne sprawy, trzeba umówić się na pierwszą wizytę do lekarza 7 dni po wyjściu ze szpitala. Pamiętam jak czytałam nieprzytomnie po kilkanaście razy karty wypisu ze szpitala. Nie mogłam zapamiętać, było dużo rzeczy, przyjmowanie antybiotyków o różnych porach dnia i nocy, zdjęcie szwów z brzucha po cesarskim cięciu, tysiąc zaleceń dla maluszka, przeciwwskazania, wskazania, itd. Pierwszy tydzień czy dwa były trudne przyznaję, ale później to już tylko z górki i sama radość.    

10)Wykorzystanie czasu dla siebienie ma takiej możliwości, aby wyspać się w ciąży na zapas, ale jest możliwość odpoczynku i czasu tylko dla siebie. Wiele kobiet jest długo aktywna zawodowo, ale przychodzi moment, nawet niech to będzie miesiąc, kiedy mamy czas tylko dla siebie. Możemy wtedy nadgonić trochę filmów, przeczytać trochę książek, gotować, przygotowywać wyprawkę itp. Powoli oswajamy się z myślą, że nasze życie ulegnie “delikatnej zmianie”, nabierze jeszcze większego tempa i zabierze nam trochę czasu wolnego. Warto w ostatnich momentach ciąży cieszyć się nią i wyciszać organizm. Przygotowujemy się na jedną z najważniejszych chwil w naszym życiu.

Życzę wszystkim przyszłym mamusiom wytrwałości, cierpliwości, wiary w siebie, szczęśliwego rozwiązania oraz samej radości z macierzyństwa.

 


Share this Story

Polub mój profil na Facebook by otrzymywać więcej takich informacji
⬇️⬇️⬇️

Komentarze Facebook

MamaWarszawianka @ Insta

  • Jesienny promyczek #mamawarszawianka #instalike #instamama #instasyn #cieplo #jesiennie #autumn #jesien #slonecznydzien #barwyjesieni #lubiejesien #milegodnia
  • Nowy wpis na blogu, tym razem dyniowo mi.#mamawarszawianka #instamama #dynia #pumpkin #pomyslnaweekend #farmadyn
  • Miłego dnia #mamawarszawianka #instamama #instafollow #flower #nature #takpoprostumilegodnia
  • Jesienne klimaty #mamawarszawianka #instalike #instamama #intafollow #autumn #roses #photography #camera #walnut #iloveautumn #orzechywloskie #roze #jaktunielubicjesieni
  • Nie z tego świata :) #mamawarszawianka #instamama #instasyn #prawiejakzarchiwumx #malyodkrywca #poznajemy świat #magic #zwyklazjezdzalniaailetajemnicy #wszystkiemiejscaodkryteprzezjana #przedsynkiemniematajemnic
  • Kubek warszawianki, dzięki dziewczyny! #mamawarszawianka #kubek #prezent #gift #superniespodzianka #mojwlasnykubek #kubekzlogo #coffe #cake #coffecake #wmamiewarszawiancekawasmakujenajlepiej
  • Pan Muminek #mamawarszawianka #instamama #instasyn #jesiennyspacer #trochelatatejjesieni #zbieramykasztany #spaciren #lapiemysloneczko
  • Rabat na kawkę na specjalne hasło :) Do zrealizowania w kawiarni Anse Kabanse #mamawarszawianka #instamama #instafollow #jesien # rabat #znizka #pysznakawka #kawkajesienia #rabacikspecjalniedlawas